onsdag 3. juni 2009

Kjøkken er i boks!!!

Nå har det jammen vært en stund siden sist jeg har blogget. Har vært så fint vær så jeg har brukt tiden mest utendørs....og på IKEA for nå har vi bestillt nytt kjøkken!!!!! Ah, jeg gleder meg masse til å komme igang, eller rettere sagt bli ferdig. Har brukt noen timer på IKEA med å tegne og tenke så nå håper jeg at alt går i orden, men biter litt negler med tanke på oppmålingen vår av kjøkkenet. Vi tok det på litt sånn ca, og jeg ble litt skremt når hun på kjøkkenavdelingen jobbet med millimetre...jaja vi får nå se da hvordan det går til sist.

Til tross for min store sorg med stillas rett foran balkongen vår så har jeg fått pyntet litt. Nyinnkjøpte lykter fra Jysk og litt dilldall fra KID, blandet med litt loppisfunn har gjort det ganske så koselig synes jeg:




Jeg har også kjøpt meg noen potter med lavendel som jeg håper skal dufte godt i lyse sommernetter. Likte så godt de flettede pottene med sinkbøtte i.



Så nå er det bare håpe på at stillaset forsvinner og at kjøkkenet mitt kommer fortere enn fortest!

5 kommentarer:

  1. Bort med deg dumme stillas! (sånn, det var mitt bidrag for å jage bort stillaset som stjeler utsikten din, tihi) Så koselig du har gjort det på verandaen. Er det noe jeg savner så er det det! Jeg vil også sitte ute om kvelden og trekke inn nydelig lavendellukt. Du får nyte det litt ekstra for meg:) Håper du viser bilder av det nye kjøkkenet ditt når den tid kommer!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt kjøkken! Regner med det kommer bilder på bloggen etterhvert? Jeg ønsker meg også veldig et nytt kjøkken. Eller, rettere sagt, jeg ønsker meg et kjøkken! Har bare en mikroskopisk kjøkkenkrok i enden av stua nå. Det funker fint altså, men hadde ikke sagt nei takk til å bytte! :)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Hei Solsikke!
    Tusen takk for koselig kommentar!
    Det så veldig fint og hyggelig ut på verandaen din, og hvem skulle ant at det sto en stilas-skulptur like ved....
    Så spennende med nytt kjøkken! Høres herlig ut, og noe vi absolutt kunne trengt her i heimen også.
    Ha en glad helg! Klem fra kaspara

    SvarSlett
  4. Hei igjen, Solsikke!
    Så plutselig at jeg ikke hadde svart på et spørsmål du hadde stilt meg om settekassen jeg hadde "tapetsert".
    Jeg har brukt både tapet og papir. jeg limte dette på med limstift, som var det jeg hadde for hånden.
    Jeg er alltid på utkikk etter fint papir. Jeg handler papir på Ikea og burikker som Pynt (til bloggeren Lykke og Lykkeliten) og Åhlens. Det er ikke lett å oppdrive tapetrester, men man kan jo bestille tapetprøver i posten.
    Det koster ikke så mye.
    Ha en fin kveld og natt!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  5. Hehe, JA, jeg fant bordet på Løren:) Flaks for meg at du ikke lot følelsene seire denne gangen, men tok mannen min sin side og ga fornuften en seier denne gangen;) Jeg har nemlig blitt veldig glad i bordet allerede. Det lyser faktisk opp hverdagen min bittelitt. Du skal få komme å spise lunsj på det en dag, hvis du vil;)

    SvarSlett