onsdag 19. februar 2014

Ranukler -et løfte om vår

Første gang jeg oppdaget ranukler var i 2009. Jeg surfet litt rundt i bloggverdenen og plutselig lyste disse vakre blomstene mot meg og jeg var solgt. Siden så har synet av disse blomstene gitt meg et smil om munnen, for når disse dukker opp i butikkene så vet jeg at våren er i anmarsj. Jeg ble derfor så glad da jeg leste blogginnlegget til Marthe (Marsipan & Smilefjes) i helgen. Hun hadde nemlig fått ranukler i hus. Som vanlig så tar hun aldeles nydelige bilder:


Jeg gikk derfor i butikken med godt mot, men ingen hadde disse å oppdrive enda. Så jeg må nok vente på våren en liten stund til. I mellomtiden så fant jeg frem til disse nydelige eksemplarene som jeg får trøste meg med i mellomtiden:




Min "store" sorg var at det ikke var ranukkel sesong da jeg giftet meg, for da skulle jeg hatt disse i blomsterbuketten. Jeg sendte likevel et bilde til blomsterhandleren og spurte om de hadde noe som lignet. Det var dessverre ikke det, men må vel si at jeg ble veldig fornøyd med resultatet likevel *smile*.


2 kommentarer:

  1. Hei på deg,
    tusen takk for koselig bursdagshilsen inne hos meg *smiler*

    ♥ veldig fin brudebukett og ranunkler er bare elsk. Men i mitt hjerte er det peoner som gjelder *blunke*

    Ønsker deg en finfin onsdag,
    jeg kjenner det skal bli godt med helg allerede, haha!

    klem
    -Maia

    SvarSlett
  2. Så fine bilder av en nydelig blomst! Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Jeg skal krysse fingrene for at du finner deg en husmorstol, de er jo så trivelige! Håper du har en fin uke :)

    SvarSlett