mandag 17. februar 2014

Kamera trening

For noen år siden så fikk jeg et speilreflekskamera av mannen. Men jeg fikk liksom aldri noe sving på kameraet, så det har ligget brakk i en krok, og jeg har skulet stygt på det hver gang jeg har gått forbi. Jeg har veldig lyst til å ta gode bilder, men får litt prestasjonsangst når jeg ser så mange bloggere der ute er nærmest som profesjonelle å regne.

Ja, jeg vet at øvelse gjør mester....men jeg er en utålmodig sjel og vil gjerne kunne slike ting med en gang. Dessuten så liker jeg best å lære ting "live" og ikke lese bruksanvisning fra a-å. Det er nok mulig jeg må det også (hvis jeg finner igjen bruksanvisningen da....hehe), men foreløpig så er jeg igang med prøv og feil metoden. Så her skrues det på lukketider, ISO innstillinger og andre knapper til den store gullmedaljen. Jeg har nok ikke forstått alle sammenhenger enda, men det blir da en forskjell på bildene, så det er jo et fremskritt.

Men jeg har en laaang vei å gå, det innser jeg. Så prøver jeg å holde meg i tøylene, for jeg har fått det for meg at hvis jeg bare hadde hatt et slikt nytt objektiv (50 mm?) så ville bildene blitt så mye bedre av seg selv...... hm, spørs om bildene likevel ikke hadde blitt bedre enn fotografen.

Men jeg elsker å ta nærbilder og det innbiller jeg meg at man bør ha et bedre objektiv for å oppnå.
Prøvde meg på et lite nærbilde, ble ikke så aller værst, men ser jeg har vært litt ustø med kameraet, for det er ikke helt krystallklart.


Jeg må legge til at alle disse bildene er uredigerte og tatt rett fra kameraet. Redigering er neste steg....hvis jeg har tålmodighet til det da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar